Wraz z nadejściem października wybraliśmy się wraz z kolegami i koleżankami z 4b i 2b na kilkudniową wycieczkę na południe Francji. Zaraz po przyjeździe przywitało nas słońce i piękna, lazurowa woda, ponieważ mieszkaliśmy na campingu przy samej plaży. Wieczorem pierwszego dnia przespacerowaliśmy się do pobliskiego Port Grimaud – niewielkiego miasteczka zbudowanego na wodzie. Następnego dnia mieliśmy okazję zwiedzić fabrykę perfum Fragonard, egzotyczny ogród botaniczny w średniowiecznym Eze, a także filmowe Cannes. Kolejnego dnia pojechaliśmy do malowniczej miejscowości Cassis (skąd wypłynęliśmy w krótki rejs po fiordach południa) oraz do wakacyjnej stolicy celebrytów, czyli Saint-Tropez, gdzie byliśmy świadkami parady załóg statków biorących udział w corocznych regatach « Les voiles de Saint-Tropez ». Wieczorami, kiedy wracaliśmy do naszego ośrodka byliśmy potężnie zmęczeni, ale nie aż tak, by rezygnować z wieczornych tańców, wizyt na plaży, czy rozmów z przyjaciółmi w domkach. Ostatniego dnia zwiedziliśmy Muzeum Oceanograficzne w Monako, zobaczyliśmy także Pałac Książęcy rodziny Grimaldich, Katedrę Św. Mikołaja, Monte Carlo oraz tor Formuły 1. Z Monako udaliśmy się pociągiem do Nicei, by wdrapać się na szczyt wzgórza zamkowego, pospacerować po słynnej Promenadzie Anglików, skosztować nicejskich przysmaków i poczuć atmosferę miasta. Późnym wieczorem wsiedliśmy do autokaru i pożegnaliśmy Lazurowe Wybrzeże. I chociaż podróż była dłuuuuuga, a niektórzy pochorowali się od klimatyzacji, to było warto! To była ostatnia wycieczka dla maturzystów, zgodnie uznajemy ją za bardzo udaną 😊